Thursday, February 21, 2008

Mengapa Program Aqiqah Bersama Muslim Aid Harus Menjadi Pilihan

Di abad ke 21 ini menyaksikan kemajuan yang begitu pesat berlaku diserata dunia. Begitu juga dengan negara kita Malaysia, kemajuan yang setara negara maju lain mengakibatkan rutin kehidupan manusia menjadi semakin sibuk untuk menampung keperluan harian. Ini sekaligus mengakibatkan ibadah yang bukan wajib menjadi tertangguh.

Justeru itu, Muslim Aid Asia (MAA) mengambil inisiatif ini untuk memperkenalkan program ini kepada masyarakat Malaysia bagi membantu dan memudahkan mereka yang masih prihatin dan berhajat memenuhi tuntutan agama dalam keadaan yang terbatas dalam satu masa.

Mudah: Hanya salurkan hasrat dan kosnya dengan mengisi borang yang disediakan oleh MAA, InsyaAllah langkah seterusnya akan diuruskan sepenuhnya oleh MAA.

Murah: Hanya RM350 untuk seekor kambing, disembelih di negara Islam yang miskin dan dimasak serta diagihkan pada penduduk miskin setempat. Disamping beramal, dapat juga kita berikan makanan yang baik kepada mereka yang sangat memerlukan.

Telus: Setelah proses aqiqah itu selesai, MAA akan menghubungi peserta dan menyerahkan 'SIJIL' beserta nama anak yang diaqiqah dan gambar tempat penyembelihan dilakukan.

Kesyukuran mendapat rezeki (cahayamata) daripada Allah dikongsi bersama dengan 'memberi' sumbangan kepada golongan daif dan yang lebih memerlukan.

-Pengurus Dana dan Pemasaran-
Muslim Aid Asia

No comments: